מחאה חברתית בדאבוס: נשים הפגינו בעירום, פעילים ניסו להפריע לדיון

שלוש נשים אוקראיניות נעצרו היום (שבת) לאחר שהפגינו בכניסה למרכז שבו מתקיים הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, פשטו את הבגדים מפלג גופן העליון וטיפסו על הגדר. השלוש אף ניסו לפרוץ לכנס למוזמנים בלבד.

 

מחאתן נועדה להביא לתשומת לב המתארחים בכנס את צורכיהם של עניי העולם. "באנו לשוויץ, לדאבוס, כדי להסביר את עמדתם של כל עניי העולם, להסביר שאנחנו עניים בגלל האנשים העשירים האלה שיושבים עכשיו בתוך הבניין", אמרה המפגינה אינה שבצ'נקו.

 

השלוש הן פעילות הארגון Femen הפופולרי באוקראינה. נשות הארגון נוהגות להפגין כשפלג גופן העליון עירום כחלק  

ממחאתן על נושאים חברתיים ופוליטיים שונים. הן גם מארגנות הפגנות במדינות אחרות.

 

צילום: Jean-Christophe Bptt
מחאה בעירום בדאבוס, היום

צילום: Jean-Christophe Bptt

 

לפני כשנה התפרצו פעילות הקבוצה לאירוע "תרבות איראן" באוקראינה, ומחו בעודן ערומות למחצה על עונש המוות שהוטל על האזרחית האיראנית סקינה מוחמדי אשטיאני, שהורשעה על-ידי בית המשפט האיראני בניאוף.

 

ועוד מחאה בדאבוס: פעילי תנועת המחאה "לכבוש את דאבוס" ניסו להפריע למהלך התקין של דיון שנערך ביום שישי בהשתתפות מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית, אד מיליבנד, אך מחאתם הסתיימה בכישלון.

 

המפגינים קראו למיליבנד ולשאר המשתתפים לרדת מהבמה ולהצטרף אליהם לדיון פתוח בנושא "מעצבים מחדש את הקפיטליזם", אך נאלצו לסגת לאחר שפנייתם לא זכתה להיענות. עדי ראייה סיפרו כי כ־30 פעילים מיקמו את עצמם אסטרטגית באודיטוריום בבית הספר התיכון המקומי שבו התקיים האירוע. מיליבנד אמר ל"גרדיאן": "תנועת לכבוש את דאבוס רוצה שנקיים דיון בדרך שונה". עם זאת, הוא הוסיף כי מספר המפגינים היה מועט מדי. "זוהי ההזדמנות הגדולה", ציין. "זה הזמן להראות שקיימים פתרונות אחרים. אני מבין את הכעס שלהם".

 

ביום שישי בבוקר, קודם להתפרצותם לדיון, כחצי תריסר מהפעילים ניסו להיכנס לאתר המרכזי של הפורום הכלכלי, אך צוותי הביטחון מנעו זאת מהם. קלאוס שוואב, מייסד פורום דאבוס, אמר כי ייפגש עמם בשבת, אך פעילי התנועה ציינו כי הם אינם בהכרח מעוניינים להיפגש עמו.

  

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

Via: calcalist.co.il


Short link: [Facebook] [Twitter] [Email] Copy - http://whoel.se/~hjsyF$S6

This entry was posted in IL and tagged on by .

About FEMEN

The mission of the "FEMEN" movement is to create the most favourable conditions for the young women to join up into a social group with the general idea of the mutual support and social responsibility, helping to reveal the talents of each member of the movement.

Leave a Reply