נשים חשופות חזה נגד יורו 2012 (לא בעבודה)

תקופות כמו הפלייאוף, המונדיאל, ומשחקי גביע אירופה (יורו 2012) הן לא קלות לזוגיות של רבים. מצבם של זוגות שאוהבים לצפות בספורט יחד פשוט יותר, אך גם אצלם מדי פעם נוצרים קונפליקטים במערכת היחסים בגלל אותה סדרת משחקי ספורט שמרתקת למסך גברים מכורים ולא מעט נשים חובבות הספורט.

MUSIX - גישה חופשית למעל מיליון שירים, חודש ניסיון חינם ללא התחייבות

לכבוד ההקרנות החגיגיות של משחקי גביע יורו 2012 הופק עבור הבננה ביץ’ בתל-אביב סרטון לקידום האירוע בכיכוב כמה נשים דוברות צרפתית נטולות חולצה, אשר על גופן כתוב Fuck Euro 2012. הנשים מוחות על נטיית בני זוגם הגברים להתנחל מול הטלוויזיה ולהתעלם מגורמים חשובים יותר ממשחקי הגביע, כמו נשים.

הסרטון לא צולם בארץ ונלקח מתיעוד פעילותה של קבוצת פמיניסטיות בשם FEMEN, אשר מתנגדת למשחקי היורו בגלל תרומתם לתיירות המין במזרח אירופה. ההפגנה המצולמת נערכה בצרפת ופורסמה לפני כשבוע בעמוד הסרטונים של קבוצת הפמיניסטיות הלוחמניות.

הנשים מוחות על היחס המבזה לנשים מזרח אירופאיות, אבל את תשומת הלב הן בוחרות למשוך דווקא על ידי הורדה של חולצתן. הקבוצה הפמיניסטית-אנרכיסטית זכתה לפופולריות רבה, בעיקר בגלל שרוב משתתפות המחאה חשופת-החזה הן מזרח אירופאיות חינניות שתומכות בנושאי זכויות נשים.

image

יוצר הסרטון, ירין לידור, מתעלם מכך שנשים רבות דווקא צופות במשחקי היורו ורבות אחרות שמחות לזכות במעט שקט מהגבר בשעות הערב, בעוד הוא צופה במשחקי כדורגל. באופן דומה לזה בו הורים "מחנים" את ילדיהם לא פעם לשעה-שעתיים מול הטלוויזיה בידיעה שאלה יועסקו על ידיה, כך גם נשים מוצאות שיש להן יותר זמן פנוי לעצמן דווקא בתקופות כמו אליפות אירופה בכדורגל. חלק מהן מעדיפות להעביר את הזמן בהתערטלות ציבורית למטרות מחאה, קונספט שלא יעבור לעולם בישראל, בה מונחת על שולחן הכנסת הצעה שתקבע עונש מאסר בפועל ל-12 חודשים במקרה של התערטלות בפומבי לצורכי אמנות. אנחנו מפחדים לחשוב לכמה זמן יישכחו בכלא נשים כמו אלו ב-FEMEN, שמתיזות קצף ממטפי כיבוי על קהלים אקראיים, תוך צווחות אמזונה ונפנוף בחזה המעוטר בסיסמת המאבק המדובר. הפעם: Fuck Euro 2012.

שאלנו את לידור, על מה גרם לו לבחור דווקא בסרטון זה ליצירת הפרסומת. "חיפשתי סרטון שקשור לנשים וכדורגל, מכל מה שמצאתי הווידאו הזה היה הכי בועט. אני מחבב את הקונספט של להשתמש בשחקנים בסרטון שלך מבלי לדעת את התסריט המקורי, בעיקר כאשר הדיאלוגים הם OUT OF CONTEXT וזה דורש מהיצירתיות שלך להתחבר להמון עולמות ולייצר שילוב מעניין בין מה שנאמר לבין התרגום שבחרת, זה יכול לקרות רק בשפות זרות, אבל זה עדיין כיף”, הוא אומר. מה דעתכן, בנות?

Open all references in tabs: [1 - 5]

Via: holesinthenet.co.il


Short link: [Facebook] [Twitter] [Email] Copy - http://whoel.se/~GOZbb$17O

This entry was posted in IL and tagged on by .

About FEMEN

The mission of the "FEMEN" movement is to create the most favourable conditions for the young women to join up into a social group with the general idea of the mutual support and social responsibility, helping to reveal the talents of each member of the movement.

Leave a Reply