הפמיניסטית התוניסאית שפרסמה תמונות עירום נעצרה

הפמיניסטית התוניסאית שעוררה מהומה בארצה כשהעלתה לאינטרנט תמונות בהן נראתה חשופת חזה, נעצרה ויתכן שתועמד למשפט באשמת "מעשים פרובוקטיביים". משרד הפנים הודיע כי אמינה טיילר נעצרה אתמול (ראשון) כשהפגינה סמוך למרכז דתי בו היתה אמורה להיערך ועידה שנתית של ארגון איסלאמי קיצוני.

טיילר, בת 19, מתארת את עצמה כחברה בקבוצה הפמיניסטית האוקראינית FEMEN, שחברותיה נוהגות להפגין בעירום. שלשום היא באה לעיר קירואן שבמרכז המדינה, שבה מנעה המשטרה מחברי הקבוצה הסלאפית אנסאר אל-שריעה לערוך ועידה, שנחשבה כמסוכנת בעיני השלטון.

טיילר ריססה את השם FEMEN על הקיר הסמוך למסגד המרכזי בו אמור היה להתקיים הכינוס. היא החזיקה שלט שכנראה התכוונה לתלות על הבניין, אך המון זועם מבין תושבי המקום נאסף וגירש אותה משם.

בסרטון וידאו נראית טיילר, ששערה מחומצן, מוכנסת לוואן על ידי שוטרים ונלקחת מהמקום, בזמן שמקומיים רודפים אחריה. אחד התושבים נראה צועק אל המצלמה: "היא מבזה אותנו. אנחנו נכבד את העיר שלנו, ואסור שנערה מזוהמת כמוה תבוא אלינו".

במארס העלתה טיילר לרשת תמונות בהן נראתה עירומה למחצה, ומתחתן נכתב "גופי הוא שלי". לאחר מכן היא נאלצה להסתתר, מאחר שקיבלה איומים על חייה מגורמים סלאפים. משפחתה לקחה אותה לקרובי משפחה מחוץ לבירה, אך היא נמלטה מהם והתחבאה אצל ידידים. בחודש שעבר אמרה שהיא מעוניינת לערוך הפגנה עוד יותר דרמטית לפני צאתה לצרפת ללמוד עיתונאות.

מוחמד עלי ארואי, דובר משרד הפנים התוניסאי, אמר כי פעולותיה פרובוקטיביות וכי היא נחקרת ואולי תועמד למשפט. הוא הוסיף שהוא מבין את תגובתם הזועמת של התושבים המקומיים להתנהגותה.

העימותים בקירואן פרצו לאחר שמשרד הפנים משרד אסר את קיום העצרת השנתית של אנסאר אל-שריעה, בטענה שהיא מהווה "סכנה לביטחון המדינה ולסדר הציבורי", ושלח 11,000 חיילים ושוטרים שימנעו ממוסלמים קיצונים ומסלפים להיכנס לעיר.

בקירואן אירעו אמנם מספר תגרות, אך עיקר מעשי האלימות אירעו בבירה תוניס. מאות מפגינים הבעירו צמיגים, השליכו אבנים ורימוני גז מדמיע. סוכנות הידיעות הממלכתית מסרה אתמול שאדם אחד נהרג.

ארואי אמר שטילר הצליחה להגיע לקירואן על אף מחסומי המשטרה הרבים, משום שכיסתה את פניה ברעלה והשוטרים לא זיהו אותה.

הרודן בן עלי, ששלט בתוניסיה ביד ברזל במשך 23 שנים, סולק מהשלטון בהתקוממות העממית של 2011 שעוררה את האביב הערבי בכל האזור. מאז נפילתו הופיעו במדינה ארגונים ותנועות חדשים מכל קצווי הקשת הפוליטית.
 



Open all references in tabs: [1 - 3]

Via: haaretz.co.il


Short link: [Facebook] [Twitter] [Email] Copy - http://whoel.se/~wmMse$5Zn

This entry was posted in IL and tagged on by .

About FEMEN

The mission of the "FEMEN" movement is to create the most favourable conditions for the young women to join up into a social group with the general idea of the mutual support and social responsibility, helping to reveal the talents of each member of the movement.

Leave a Reply