האוקראיניות ילמדו את הצרפתיות להפגין בעירום

ארגון הפעילות הפמיניסטיות "פמן" (FEMEN) הידוע במחאות העירום של נשותיו ברחבי העולם, פתח השבוע משרד ראשון מחוץ לאוקראינה, בפריז בירת צרפת. הן חגגו את האירוע במצעד חשוף חזה ברובע ה-18 של בירת צרפת, בשכונה שבה רוב התושבים מוסלמים. חלקן כתבו על חזן החשוף: "מוסלמים, הבה נתפשט". 

 

בחירות בארה"ב 2012
- כל הכתבות של CNN ו-ynet

 

ההפגנה בפתיחת המרכז בפריז. מוסלמים, בואו נתפשט (צילום: AFP)
ההפגנה בפתיחת המרכז בפריז. "מוסלמים, בואו נתפשט" (צילום: AFP)
(צילום: AP)
(צילום: AP)

 

עוד חדשות מהעולם
:

הפגנות מוסלמים: מ'מוות לצרפת' ועד מקדונלד'ס


איראן לא משקיעה: "פחד ממלחמה, הכול יאבד"


צפו: נתקעו שעות באוויר על מתקן שעשועים

 

באירוע הפתיחה החושפני השתתפה אינה שבצ'נקו, פעילה שברחה לצרפת מאוקראינה לאחר מפגן מחאה שערכה בקייב למען להקת הפאנק הרוסית "פוסי ריוט".
באמצעות מסור חשמלי, כשהיא חצי עירומה, היא ניסרה פסל צלב גדול והפילה אותו לעיני המצלמות. אתר הקבוצה מתגאה בפעולות דומות של ניסור צלבים גם בהולנד וקורא לפעילות להשתמש במסורים חשמליים בגאון.

 

שבצ'נקו בפעולה בקייב, מנסרת צלב ענק (צילום: רויטרס)
שבצ'נקו בפעולה בקייב, מנסרת צלב ענק (צילום: רויטרס)
שבצ'נקו לאחר ניסור הצלב. נמלטה מאוקראינה (צילום: AFP)
שבצ'נקו לאחר ניסור הצלב. נמלטה מאוקראינה (צילום: AFP)

 

שבצ'נקו הסבירה כי הפעילות רוצות "לצאת למלחמה נגד הפטריארכיה והדיקטטורה". היא הוסיפה: "אנחנו פותחות את מרכז האימונים הבינלאומי הראשון לפמיניסטיות שרוצות להפוך עצמן לחיילות". הפעילות מתכננות לפתוח סניפים נוספים במונטריאול, בניו יורק ובסאו פאולו.

 

פעילה מפגינה בברזיל. מאישה לאישה, נשחרר את עצמנו (צילום: רויטרס)
פעילה מפגינה בברזיל. "מאישה לאישה, נשחרר את עצמנו" (צילום: רויטרס)
מפגינה במצעד צבאי בברזיליה. פטריוטיזם מטופש (צילום: EPA)
מפגינה במצעד צבאי בברזיליה. "פטריוטיזם מטופש" (צילום: EPA)

 

במודעות באתר האינטרנט של הארגון נראות פרסומות שבהן פעילות חשופות חזה מניפות שלטים בצרפתית שעליהם נכתב: "צרפתיות, התפשטו!". על פי האתר, הפעילות מתכוונות ללמד את הפעילות הצרפתיות

כיצד לחמוק מכוחות הביטחון בעת מפגני מחאה.

 

הארגון מתאר את עצמו כ"תנועת נשים גלובלית": "פמן הוא שמו של ארגון הפעילות שמגינות בחזותיהן על השוויון המיני והחברתי בעולם. פמן הוא המייסד של גל חדש של פמיניזם במילניום השלישי. סמלו של הארגון הוא זר הפרחים שמעטר את ראשיהן של הנשים הנועזות מכל היבשות. הן האמזונות החדשות שמסוגלות לערער את יסודות העולם הפטריארכלי באמצעות אינטלקט, סקס, זריזות, הפרת סדר, הפצת פניקה לעולם הגברים".

 

פעילות הארגון עורכות מפגני מחאה ברחבי העולם, שבהם הן תוקפת סמלים צבאיים ודתיים, או מוחות נגד צעדים דכאניים, כמו מאסר חברות "פוסי ריוטי". הן גם מארגנות אירועי אמנות.  

 

Open all references in tabs: [1 - 6]

Via: ynet.co.il


Short link: [Facebook] [Twitter] [Email] Copy - http://whoel.se/~FpW5L$1fC

This entry was posted in IL and tagged on by .

About FEMEN

The mission of the "FEMEN" movement is to create the most favourable conditions for the young women to join up into a social group with the general idea of the mutual support and social responsibility, helping to reveal the talents of each member of the movement.

Leave a Reply