הישראליות שמורידות את הבגדים מסבירות: "החזה שלנו הוא כלי נשק"

מצעד הגאווה האחרון סיפק הרבה מחזות יוצאי דופן. עשרות אלפי בני אדם, חלקי גוף חשופים, ריקודים, הופעות והרבה צבע. מה שעוד היה יוצא דופן המצעד היה מראה של כמה נשים ישראליות שהסתובבו עם חזה חשוף.

"הרעיון הוא דיכוי נשים. אנחנו משתמשות בתוצר הזה כדי להילחם. יש לנו מצעדים מסוימים ששם אנחנו חושפות חזה", מסבירות חברות בארגון " Femen" בישראל, נגה קיבלביץ' שלי ליטנסקי שהתארחו ב"תוכנית הבוקר של אורלי וגיא". "החזה שלנו הוא כלי הנשק שלנו. רק ככה מקשיבים למחאה נשית", טוענות השתיים.

 

ארגון " Femen" פועל בשלב זה בישראל במתכונת יחסית מצומצמת אך נראה כי הוא עשוי לגדול ולצמוח כמו שקרה בצרפת. "זה התחיל באוקראינה כקבוצת נשים שהתארגנה נגד תעשיית הזנות. אחת מהמנהיגות סולקה מהמדינה והקימה בצרפת את הארגון", מסבירות שתי הנשים.

"זה מעורר שיח", ממשיכות קיבלביץ' ליטנסקי להסביר מדוע בחרו דווקא בחשיפת חזה. כשהן נשאלות מדוע בחרו להביע מחאה דווקא במצעד הגאווה, הן מנסות להסביר. "ההומואים האשכנזים בעלי האמצעים שולטים בקהילה הגאה ולכן הפגנו שם".

פרט למצעד הגאווה, 20 הנשים החברות בארגון בישראל, מתכננות לעורר פרובוקציה גם במסגרת אירועים נוספים. "בקיץ יהיה מבצע רציני ראשון זה יהיה משהו גדול. פעילות מחו"ל יגיעו לארץ", הן מבטיחות וקוראות לנשים נוספות להצטרף - "אנחנו לא מכריחות את הבנות לחשוף חזה. מי שמרגישה לא בנוח יכולה לשים חולצה".

 

צפו בתוכניות הבוקר של אורלי וגיא

 

Via: 10tv.nana10.co.il


Short link: [Facebook] [Twitter] [Email] Copy - http://whoel.se/~4kUWc$5CB

This entry was posted in IL and tagged on by .

About FEMEN

The mission of the "FEMEN" movement is to create the most favourable conditions for the young women to join up into a social group with the general idea of the mutual support and social responsibility, helping to reveal the talents of each member of the movement.

Leave a Reply