פעילות FEMEN נעצרו לאחר שהפגינו בחזה חשוף בטוניס (לא בטוח בעבודה)

שלוש פעילות הארגון הפמיניסטי הרדיקלי FEMEN נעצרו הבוקר (ד') לאחר שהפגינו מול בניין בית המשפט במרכז טוניס למען שחרורה של אמינה טיילר, פעילת FEMEN מטוניס שצפויה להישפט מחר וככל הנראה להיכנס למאסר. זו הפעם הראשונה שפעילות FEMEN, ארגון פמיניסטי קיצוני מאוקראינה, נעצרות באחת ממדינות העולם הערבי.

השלוש, שתי צרפתיות וגרמניה, נעצרו על רקע אי-צניעות עקב היותן חשופות חזה. הן עמדו וצעקו "שחררו את אמינה" עם כתובות על גופן החשוף ודגלים בידיהן. נשים ניסו לזרוק על השתיים בדים ובגדים, גברים ניסו לתלוש את הדגלים בידיהן ולבסוף השלוש נעצרו על-ידי המשטרה המקומית.

הערה: בסרטון מופיעות שלושת הפעילות חשופות חזה, אז אם אתם במשרד או מעדיפים שלא לצפות בשלוש צעירות חשופות חזה, דלגו על הווידאו.

על פי ההאשמות נגדה בבית המשפט, אמינה טיילור (19), אזרחית טוניס, חשודה באחזקת פחית של תרסיס פלפל בגינה היא צפויה לקבל עד שישה חודשי מאסר.

טיילור עוררה זעם ציבורי בטוניס ומדינות ערב נוספות כאשר העלתה לעמוד הפייסבוק של FEMEN טוניס תמונות של עצמה בחזה חשוף בהן היא מחתה על מדיניות האיסלם נגד נשים. נוסף על כך, אמינה מואשמת בהשחתת בית קברות לאחר שריססה "FEMEN" על קיר בית קברות בטוניסיה. על פשע זה, היא עלולה להיענש בשנתיים מאסר בפועל.

מדובר בהתארגנות ראשונה, כאמור, של FEMEN בעולם הערבי ומדובר בנציגות אירופאיות של הארגון. נציגת FEMEN בפריז, אינה סבצ'נקו, אמרה לסוכנות AFP שמדובר בקבוצת פעילות שהיא הכינה ונשלחו אתמול (ג') לטוניס בשביל להפגין מול בית המשפט היום. עד כה, נערכו ההפגנות חשופות החזה של FEMEN בעיקר מול קונסוליות ושגרירויות של טוניס ברחבי אירופה.

פעילים למענה הביעו חשש בעבר מפני עונש חמור שיינתן לה עד כדי סקילה למוות. בחודש שעבר פעילות הצטלמו חשופות חזה בעד טיילור. "ללא קשר למיקום הגיאוגרפי, נשים ברחבי העולם עדיין אינן שולטות על הגוף שלהן. אפילו בארה"ב נושאים כמו הפלות ונישואים גאים עדיין נתונים במחלוקת. אנחנו רוצות לשים לזה סוף. אמינה, עוררת בנו השראה. המאבק שלך גרם לנו לפעול. הגוף שלנו אינו עצם פסיבי שניתן לפיקוח. אנחנו דורשות חופש לכל האחיות שלנו, בכל מקום", הם כתבו.

תמונת שער: Reka Nyari Photography

Via: holesinthenet.co.il


Short link: [Facebook] [Twitter] [Email] Copy - http://whoel.se/~PIwUV$2ti

This entry was posted in IL and tagged on by .

About FEMEN

The mission of the "FEMEN" movement is to create the most favourable conditions for the young women to join up into a social group with the general idea of the mutual support and social responsibility, helping to reveal the talents of each member of the movement.

Leave a Reply