פעילות פמן הפגינו חשופות חזה בתוך מסגד בשטוקהולם

שלוש פעילות מהתנועה הפמיניסטית "פמן" (FEMEN) הפגינו היום (ש') חשופות חזה בתוך מסגד בשטוקהולם, שוודיה, לפני שנעצרו על ידי המשטרה. השלוש התפרצו למסגד, קרעו את חלוקיהן השחורים וחשפו את גופן, עליו נכתבו משפטים כמו "די לשריעה במצרים ובעולם", ו-"גופי שייך לי, לא לכבודו של מישהו".  

המסגד היה ריק ברובו באותה שעה, פרט לשניים מעובדים המועסקים בו ולאנשי התקשורת שיודעו על הכוונה להפגין מבעוד מועד. העובדים צלצלו למשטרה, שדאגה לשלוח ניידת שעצרה את הנשים. 

"הן חשודות בנסיון לשבש את הסדר הציבורי", אמר נציג המשטרה יונאס סבאלין, והוסיף כי עובדי המסגד האשימו את הנשים בכך שדחפו אותן. על פי הדיווחים מוצאן של הנשים הוא ממצרים, טוניסיה ושוודיה. עם זאת, המשטרה לא מסרה פרטים על זהותן.

ארגון פמן יוסד ב-2008 באוקראינה, ומוגדר על ידי פעילותיו כ"פמיניסטי קיצוני". הארגון התפרסם בשל נטיית פעילותיו להפגין חשופות חזה כנגד ניצול מיני של נשים, סקסיזם ומוסדות דתיים.


אחת מהמפגינות נעצרת על ידי המשטרה השוודית. צילום: רויטרס

Via: thepost.co.il


Short link: [Facebook] [Twitter] [Email] Copy - http://whoel.se/~x238D$3Ti

This entry was posted in IL and tagged on by .

About FEMEN

The mission of the "FEMEN" movement is to create the most favourable conditions for the young women to join up into a social group with the general idea of the mutual support and social responsibility, helping to reveal the talents of each member of the movement.

Leave a Reply